Playstation 4Reviews

Bloodborne

Bloodborne Posted On
Posted By admin

Wat is het?

Bloodborne is een action-RPG van From Software, en word door veel mensen gezien als een erg moeilijk en uitdagend spel. En onlangs dat het alleen voor de Playstation 4 is, wordt het spel door veel mensen over de hele wereld gespeelt en dat gebeurt niet vaak exclusives. Het word gezien als een Dark Souls game, dat is van dezelfde makers en staat ook bekend als hele moeilijke en frustrerende game.

Doel

Het doel van het spel is om alle bazen in het spel te verslaan om zo bij de eindbaas te komen, maar om daar te komen ben je nog wel even zoet.  Het begint allemaal wat makkelijker en geeft je een kleine kans om het spel te leren, want na een intro tot het spel komt het spel met volle vaart op je af met verschillende situaties. Het start met wat monsters die vrij zwak zijn maar in grote groepen op je af komen, en naarmate je verder komt worden ze groter sterker en sneller. Als je bij de eerste paar bazen bent beland gaat de nachtmerrie beginnen, de bazen zien er geweldig uit en allemaal hebben ze een andere strategie nodig om verslagen te worden.

Hoe verder je komt hoe sterker jijzelf ook wordt natuurlijk, dat word gedaan door middel van level-ups en wapens en outfits, hier kun je ook bepalen wat voor soort vecht stijl je gaat gebruiken, je kan kiezen voor de wat sterkere maar langzame playstyle met grote wapens zoals grote bijlen of hamers, je kan voor de midden weg gaan door middel van wat lichtere wapen met gemiddelde damage, of als laatst de sneller variant met snel bewegen en veel en lichte damage.

Elke manier van spelen is mogelijk en het licht aan jezelf hoe je iets gaat aanpakken. Naast je normale wapen heb je ook en pistool waarmee je van veraf schade kan aanrichten of ze kan “counteren”, als je ze countered kan je een soort executie uitvoeren waardoor je extra veel schade kan aanbrengen. Als je het spel weet uit te spelen is er de optie om “New game+” te starten, dat houd in dat je weer opnieuw begint en alles nog een stukje moeilijker word dan de vorige keer voor nog meer een uitdaging word. Zo is het mogelijk om het spel telkens opnieuw te beginnen zonder dat het makkelijker word.

Mijn ervaring

Ik heb zelf al redelijk wat uurtjes in Bloodborne zitten en weet ook aardig hoe ik het liefst speel, ik ga voor de zware wapens om veel schade aan te richten en de style die ervoor gebruikt word past helemaal bij mij, veel risico nemen want dat maakt het verslaan van bazen alleen maar beter voor mij, maar het is wel dat het ook veel lastiger kan zijn omdat je meer tijd erin moet steken om ze te verslaan. Het is wel frustrerend soms want als je dood gaat verlies je al je punten om level-up te gaan of om spullen mee te kopen, maar je kan ook terug rennen naar de plek waar je dood bent gegaan om zo je punten weer op te kunnen pakken. Ik vond dat altijd een vrij leuk en uniek aspect van het spel dat van Dark Souls is over genomen en maakt het doodgaan van veel meer relevantie, want wie wil er nou zijn hard verdiende punten verliezen?

Pros

– Veel uitdaging
– Veel herspeel mogelijkheden